Natuurhistorisch museum

Noordmolen Twickel

60 Beoordelingen
Noordmolen 5, 7495 VK Ambt Delden
De Noordmolen op landgoed Twickel is meer dan 650 jaar oud. Sinds 1990 houden vrijwilligers de molen in bedrijf. Bezoek de molen en zijn prachtige omgeving.
  • Rolstoelvriendelijke zitplaatsen
  • Ondersteunende ringleiding
Min40celsius In de mei- en zomervakantie ook op zaterdag geopend, Hoofdstraat 14, 7076 BB Varsselder

Min40celsius

73 Beoordelingen
Zaans Natuur en Milieu Centrum Thijssestraat 1, 1504 LB Zaandam

Zaans Natuur en Milieu Centrum

69 Beoordelingen
Thijssestraat 1, 1504 LB Zaandam
Het Zaans Natuur & Milieu Centrum (voormalig NME-Zaanstreek) is het adres in de Zaanstreek voor alles wat met natuur, milieu en duurzaamheid te maken heeft.
Stichting Natuurmuseum Brabant Spoorlaan 434, 5038 CH Tilburg

Stichting Natuurmuseum Brabant

1435 Beoordelingen
Spoorlaan 434, 5038 CH Tilburg
Een interactief en laagdrempelig museum voor families en het lerende kind. Met prikkelende tentoonstellingen en educatieve programma’s waarbij de beleving van de bezoeker voorop staat. Zien we jullie snel?
  • Restaurants
Sluuspoort / Stichting Bezoekerscentrum Zwartsluis Handelskade 25, 8064 DV Zwartsluis

Sluuspoort / Stichting Bezoekerscentrum Zwartsluis

34 Beoordelingen
Handelskade 25, 8064 DV Zwartsluis
Sluuspoort is hét centrum van Zwartsluis. De centrale ligging, de goede bereikbaarheid, de gratis parkeerruimte en de prettige sfeer maken Sluuspoort tot hét bruisend centrum van Zwartsluis en omgeving. We ontmoeten u graag in Sluuspoort!
Naturalis Biodiversity Center Darwinweg 2, 2333 CR Leiden

Naturalis Biodiversity Center

6113 Beoordelingen
Darwinweg 2, 2333 CR Leiden
Naturalis Biodiversity Center: voor iedereen die meer wil ontdekken over de rijkdom van de natuur.
  • Live optredens
Natuurmuseum Twintighoeven Noorderelsweg 2A, 3329 KH Dordrecht

Natuurmuseum Twintighoeven

45 Beoordelingen
Noorderelsweg 2A, 3329 KH Dordrecht
Museum Twintighoeven
Het Oertijdmuseum Bosscheweg 80, 5283 WB Boxtel

Het Oertijdmuseum

2228 Beoordelingen
Bosscheweg 80, 5283 WB Boxtel
Het Oertijdmuseum is het grootste geologische museum van Nederland. Wandel tussen de dino's of bekijk live hoe fossielen worden uitgeprepareerd. Het leukste dagje uit voor het hele gezin!
Natuurmuseum Fryslân Schoenmakersperk 2, 8911 EM Leeuwarden

Natuurmuseum Fryslân

1430 Beoordelingen
Schoenmakersperk 2, 8911 EM Leeuwarden
Kidsproof museum in Leeuwarden voor het hele gezin. Verwonder je over de bijzonderheden van de natuur: ver weg en dichtbij, onder en boven water, in de lucht en op het land.
  • Live optredens

Aanbevolen Beoordelingen

Marieke Keijzer
27.10.2023
Zaans Natuur en Milieu Centrum
Natuurmuseum voor de kleine kinderen. Op een leuke interactieve manier maken ze kennis met de natuur.
Gert-Jan Korpershoek
Natuurhistorisch Museum Maastricht
Interessante collectie gevestigd in historisch pand. Veel opgezette dieren. Zonder museumjaarkaart wel prijzig.
Silly
De Museumfabriek
Heel leuk voor een uurtje vertier met de kids. Het is niet heel groot, dus voor kinderen goed te doen. Er was nu een leuke expositie over zeemonsters, echt leuk. Kids kunnen ook lekker knutselen. Via Social Deal ook nog lekker betaalbaar.
marc vankerckhove
De Noordwester bezoekerscentrum Vlieland
Zeker doen bij slecht weer
Mark Dubbelman
25.10.2023
Natuurmuseum Fryslân
Leuk natuur museum, kindvriendelijk en informatief. Veel te zien en te doen.
TOM Ruijter
24.10.2023
Landschapmuseum
Huis van Hans en Grietje in prachtige omgeving
Vincent Dujardin
22.10.2023
Natuurhistorisch Museum Maastricht
Duur: reken toch op zo'n 2 uur als je alles goed wilt zien. Over zien gesproken, opvallend is dat een groot deel van de opschriften vervallen is waardoor sommige letters niet leesbaar zijn. Dit maakt het soms moeilijk leesbaar en zou dringend moeten worden vernieuwd. De tentoonstellingen op zich zijn zeker leerzaam en boeiend, zelfs als je al veel natuurgeschiedenis bezocht hebt, aangezien het voornamelijk gericht is op de vondsten uit Maastricht en delen van België. Het pronkstuk, de Mosasaurus, die daar op ware grootte hangt, is geweldig om te zien. Formidabele vondst. Al moet de Hadrosaurus niet ondergewaardeerd worden. Ook de tijdelijke tentoonstelling over oervogels is buitengewoon interessant en vertelt over de bijzondere vondsten die gedaan zijn in de omgeving van Maastricht en de gevolgen op onze kennis over de evolutie van vogels. Ook de bediening was zeer enthousiast en vriendelijk.Dit museum kan bestempeld worden als een aanrader!
Gabina Jetelinova
21.10.2023
Landschapmuseum
De buitenkant ziet goed uit. Helaas was zaterdag niet open.
Ad Arma (Artist)
21.10.2023
Het Oertijdmuseum
Heel toegankelijk en kindvriendelijk met erg leuke oerbeestentuin, speurtochten en indrukwekkende skeletten , zeldzame fossielen etc. Door de laagdrempeluge opzet en het overzichtelijke formaat helemaal een uitje voor iedereen!
Ed Sander
20.10.2023
De Noordwester bezoekerscentrum Vlieland
Deze recensie betreft de '(Ver)dwalen over Vlieland' hike.Vandaag waren wij de enige twee deelnemers aan een 10 km/5 uur lange wandeling vanaf het Posthuys naar het dorp. We hadden al een keer een fietstocht gemaakt door de duinen en de asfaltweg terug naar het dorp maar deze tocht nam ons mee door de bossen, duinen en heidegrond in het hart van Vlieland. Lars, onze gids, is een gepassioneerde wandelaar en verteller. Hij deelde niet alleen volop informatie over de flora en fauna op het eiland maar ook over het eilandleven en de geschiedenis van Vlieland. Onderweg doe je een aantal interessante plekken aan, waaronder de eendenkooi en de twee hoogste duinen van het eiland. Maar het is ook zeker de veelzijdigheid van de natuur op Vlieland (welke minder dan een eeuw oud is) die de wandeling zo boeiend maakt. Het leek met 35 euro pp best een investering maar met zo'n boeiende gids het geld dubbel en dwars waard.